Covid-19 hygiëneprotocol

Covid-19 hygiëneprotocol PMU Tatjana

Met dit protocol bied ik graag duidelijkheid aan klanten over de gezondheidscheck, maatregelen bij het plannen van afspraken en maatregelen die noodzakelijk zijn voor het veilig uitvoeren van permanente make-up behandelingen in mijn salon.

 

Maatregelen voor mijzelf en mijn salon 

  • Elke ochtend meet ik mijn temperatuur en doe de verplichte gezondheidscheck.
  • Ik annuleer alle afspraken en voer geen behandelingen uit als ik zelf de volgende klachten heb: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (tot 38° C), koorts (vanaf 38° C) of benauwdheidsklachten. 
  • Ik werk uitsluitend op afspraak en ik plan voldoende ruimte tussen de behandelingen.
  • Na elk klantbezoek reinig ik de salon en alle oppervlakten waar contact mee is/kan zijn geweest. Dus bijvoorbeeld ook de buitenkant van flesjes/tubes en armleuningen van de stoel en de stoel zelf.
  • Tevens reinig, of was ik, na elke behandeling uiteraard ook andere gebruikte materialen zoals handdoeken, stoelhoes en dekens, alsmede het toilet, de kapstok en deurknoppen.

 

Maatregelen voorafgaand aan de afspraak

  • Voordat een afspraak gemaakt wordt, voer ik de gezondheidscheck uit zoals het RIVM dat voorschrijft. Daarbij stel ik je de volgende vijf vragen:

  • Indien een van de vragen met ja beantwoord wordt,dan maak ik geen afspraak met je, of je dien een gemaakte afspraak te annuleren. Dit kan steeds kosteloos.
  • Kom als klant precies op tijd. Niet te vroeg maar ook niet te laat. Maximaal 5 min voor de afspraak.
  • Kom als klant alleen naar de salon. Heb je begeleiding nodig, dan mag de klant 1 persoon als begeleiding meenemen (maar alleen na mijn nadrukkelijke toestemming).

 

Maatregelen bij de ontvangst van klanten in mijn salon

  • Ik doe zelf de deur voor je open en bij binnenkomst doe ik de gezondheidscheck op 1,5 meter afstand. Indien een van de vragen met ja wordt beantwoord, annuleer ik de geplande behandeling.
  • Ik geef géén hand bij ontvangst en laat je zelf je jas ophangen. De kapstok wordt na elke klantbezoek gereinigd.
  • Als klant moet je na binnenkomst je handen desinfecteren.
  • Ik beperk mij tot de behandeling; dus ik bied je als klant geen koffie of thee aan.

Maatregelen tijdens en na de behandeling

  • Ik desinfecteer mijn handen voor de start van de behandeling, en tijdens de behandeling wanneer noodzakelijk.
  • Ik praat zo min mogelijk met je als klant tijdens de behandeling en voer het adviesgesprek voorafgaand aan de behandeling indien mogelijk op 1,5 meter afstand.
  • Op verzoek heb ik mondkapjes beschikbaar. Zolang we ons strikt houden aan de gezondheidscheck, is dat echter niet verplicht.
  • Na afloop van een behandeling desinfecteer wederom je handen. Ik laat je zelf je jas van de kapstok pakken en aandoen en ik geef géén hand bij vertrek.